środa, 26 lutego 2014

Mój pierwszy mag

Mój pierwszy mag - co, gdzie i jak?





Plusy i minusy grania magiem:
Plusy:
- duża ilość MP
- największe DMG (atak),
Ale czy na pewno? Odpowiedź brzmi: nie. Owszem, teoretycznie to mag ma największy DMG, jednak nie ma to żadnego zastosowania w praktyce. Prawdą jest, że to łucznik ma największe obrażenia z uwagi na obrażenia krytyczne, zatem przy wyborze klasy nie daj się omamić powyższym plusem.
- czary leczące i wspomagające (buffy)
Wszystkie klasy postaci mają buffy, ale tylko mag (I trzecia SP szermierza) posiada czary leczące.
Minusy:
- mało hp,
nie jest to wbrew pozorom wielki minus; może utrudnia lekko grę, ale jest to niezauważalne.
- mała szybkość poruszania się,
niezaprzeczalnie największy minus grania magiem, bez pojazdu ani rusz.
Jeśli chciałbyś porównać wszystkie klasy postaci, zapraszam do tego tematu: Porównanie klas postaci

Skille na normie:
Tutaj także uważam, że jest to sprawa indywidualna, a testowanie skilli daje niesamowitą radość, więc rusz głową I przetestuj wszystkie. Te, które będą ci odpowiadać – zostaw.
Spis umiejętności wraz z opisem: Mag [Mage] - umiejętności

Najlepsze wyposażenie na poziomy 20-75:
Odnośniki w podrozdziałach prowadzą do spisów danego wyposażenia.

Różdżka(rózga):
Na poziomach 20-44 nosi się to, co wpadnie w ręce, np. przy cp.

Nazwa ekwipunkuPotrzebny poziom
Legendarna Różdżka45
Różdżka Duszy63
Różdżka Serafina85


Miotacz zaklęć (miotacz):
Na poziomach 20-43 nosi się to, co wpadnie w ręce, np. przy cp.

Nazwa ekwipunkuPotrzebny poziom
Miotacz zaklęć Plaz44
Miotacz zaklęć światła67


Szaty:
Na poziomach 20-54 nosi się to, co wpadnie w ręce, np. przy cp.

Nazwa ekwipunkuPotrzebny poziom
Błękitna sprytna szata55
Szata Mądrości74


Czapki:
Najlepszą czapką jest Czapka Małpy, jeśli cię na nią nie stać, do pvp kup Kapelusz hipopotama, a do wszystkiego innego Róg Bawoła.

Maski:
Najlepszą maską jest Maska X(maka x).

Jak dobrze grać magiem?
Aby dobrze grać magiem, trzeba zdać sobie sprawę, że nie grasz Łucznikiem czy Szermierzem i bezsensowne wciskanie skilli prowadzi do rychłej śmierci.
Musisz także zrozumieć, drogi czytelniku, że w przypadku gry drużynowej, to mag jest dla zespołu, nie zespół dla maga. Także zamiast lecieć na drop czy exp, skup się na swoich towarzyszach. Patrz, ile mają hp, czy mają twój buff i czy nie goni ich przypadkiem zbyt duża liczba mobów.

Z uwagi na to, że tytuł to “Mój pierwszy mag”, opiszę tylko cztery pierwsze SP.
Poniżej znajdują się proponowane przeze mnie kombinacje. Jednak pamiętaj: to że ja stosuję takie połączenie, nie znaczy, że tobie będzie odpowiadać. Nie bój się eksperymentować.
Odnośniki w nazwach prowadzą do opisu kart specjalnych.

Czerwony Mag (Red/Red Mage):

Karta na niższych lvl (50-69) praktycznie nieużywana, sprawdza się na glacy, w pvp i expie.
0.Wszelkie buffy.
1. Lanca ognia – z uwagi na duży zasięg,
2. Deszcz meteorytów – jak wyżej + oszołomienie,
3. Jeśli wejdzie oszołomienie: Ściana ognia, jeśli nie: Uderzenie meteorytu (last),
4. Jeśli przeciwnik do ciebie podszedł lub jest ogłuszony: Piekło,
5. Jeśli przeciwnik do ciebie podszedł: burza ognia, jeśli nie pożar.

Celowo pominąłem Oddech Ognia z uwagi na to, że jest dość słaby, a czas rzucania bardzo duży.

Święty Mag (Holly/Holy Mage):
Karta praktycznie do wszystkiego: tankuje, dobra do pvp, glacy, rajdów. Jedynym minusem jest mało skill ofensywnych.

0. Wszelkie buffy (oprócz tarczy many!)
1. Na holce nie ma wielu skilli, dlatego strategia moja jest następująca:
Last, święte światło, spacja I tak w kółko. Jeśli potrzebny jest heal, używamy go.


Niebieski Mag (Blue/ Blue Mage):
Karta głównie do glacy, ale sprawdza się także w pvp i expieniu.
0. Wszelkie buffy,
1. Lanca lodu,
2. Zamieć,
3. Duży Grad,
4. Chłód,
5. Oblodzony łańcuch,
Pomiędzy skille można wpleść Lodową tarczę, jednak to wymaga doświadczenia I wyczucia.


Mroczny Mag (DG/ Dark Gunner):
karta głównie do pvp. Jest najtrudniejszą do opanowania kartą.
0. Wszelkie buffy,
1. Przeklęty strzał,
2. Jeśli wszedł stun, podchodzimy I rzucamy kolejno: Mszę żałobną i Inwazję Duchów, jeśli nie, rzucamy opętanie i albo próbujemy przytrzymać wroga aż minie recast-time przeklętego strzału I rzucamy go ponownie, albo przechodzimy do ofensywy (w przypadku łucznika)
3. Ładowanie ducha,
4. Jeśli przeciwnik odebrał ci hp, rzuć: Napój zła,
5. Magiczna Błyskawica.
Jeśli w drugim punkcie wszedł stun, Opętania możesz użyć w dowolnym momencie lub poczekać, aż twoje hp znacząco spadnie.

Nie podaję tutaj buildów, ze względu na to, że uważam, iż jest to sprawa indywidualna. Nie wiesz, jaki build zrobić? Załóż temat w tym dziale: Klasy postaci - Mag lub skorzystaj z tego poradnika (mniej indywidualny): Spis buildów na SP maga.


Zwierzak (pet) dla maga:
Przy wyborze zwierzaka staraj się zwracać uwagę przede wszystkim na jego ilość hp i obronę, bo właśnie takich petów będziesz potrzebował - dobrych tankerów. Na poziomach 20-40 spokojnie wystarczą moby, które można złapać na terenach Aktu Pierwszego. Dalej, na poziomach 41-55 dobrze sprawował się będzie Krzakogon tori (Super Święty Krzakogon). Na późniejszych lvlach te pety przydadzą się najbardziej (ustawiono według przydatności):
1. Krzakogon normalny (wszystkie kolorowe krzakogony) lub Dyniowy Krzakogon Pd,
2. Krzakogon Centurion,
3. Krzakogon Szogun.

Mimo że podałem przydatność krzakogonów według poziomów, to czym szybciej będziesz miał pety podane jako ostanie, tym lepiej dla twojej postaci!


Pojazd:
Mag bez pojazdu to jak (na początku gry) Łucznik bez wk. Pojazd mieć od 55lvl musisz. A jaki? Tak naprawdę nie ma to dużego znaczenia, acz najbardziej polecam Pędzidrąg, z uwagi na możliwość teleportowania się. Jeśli lubisz chodzić na Glacernon, niezastąpiony będzie Tygrys.


Przydatne link:
Klasy postaci - Mag,
Sprawdź swojego maga.,
Spis buildów na SP maga.,
Noskumple [zwierzaki] - łapanie, karmienie, trenowanie, wypuszczanie
Rajdy oraz zachowanie podczas rajdu.,
Spis Kart Specjalisty (zawiera linki do spisu umiejętności kart).

3 komentarze: